2010291201 |
Jocs i aula: la gamificació i l'aprenentatge basat en joc com a eines educatives |
2021-2022 |
Taller a centre. Secundària en general |
|
|
|
19/4/2022 - 30/5/2022 (15 hores) de 16:45h a 18:45h |
|
I-E Sant Quintí de Mediona |
|
Passeig de Les Deus, 17 (Sant Quintí de Mediona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Alt Penedès
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
07/01/2022 - 18/01/2022 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
El joc ens ensenya moltes coses i dins a l’aula pot ser una gran eina educativa més enllà del seu ús lúdic. En aquests curs s’ensenyarà la teoria de la gamificació i també alguns exemples pràctics portats
amb èxit. A la vegada es mostrarà els avantatges dels jocs i com poder usar-los dins l’aula dins la
metodologia anomenada ABJ (aprenentatge basat en jocs). Amb aquest curs els professors aprendran
noves metodologies que seran motivadores i enriquidores per l’alumnat i part els servirà per poder realitzar activitats competencials i innovadores a tots els nivells educatius
|
| |
Objectius |
. Dotar al professorat dels mitjans per poder realitzar amb èxit activitats gamificades.
· Dotar al professorat d’eines per poder utilitzar jocs de diferents tipologia a l’aula com a suport
d’aprenentatge.
· Motivar als estudiants.
· Impulsar l'aprenentatge competencial en tots els nivells.
· Treballar la diversitat dins l’aula.
|
| |
Continguts |
1a- Sessió (2h)- Marc teòric, que és la gamificació i l’ABJ (aprenentatge basats en joc) i quin interès pot tenir aplicar aquestes metodologies. Virtuts i defectes.
2a- Sessió (2h)- Diferents tipologies de gamificació i els elements que la conformen. Com poder realitzar una activitat gamificada.
3a- Sessió (2h)- Exemples de gamificacions, análisis de casos concrets que han tingut èxit i també d’alguns que han fracassat.
4a- Sessió (2h)- Breakout i jocs de rol. El poder de la narrativa.
5a- Sessió (2h)- Els jocs a l’aula, com aplicar-los correctament. Análisis de jocs i com utilitzar-los.
6a Sessió (2h)- Presentació dels projectes gamificats
|
| |
Formador/a |
Oriol Tutusaus
|
| |
Avaluació |
Els alumnes hauran de realitzar un projecte gamificat, que prèviament hauran treballat a classe i que
acabaran a casa. Amb aquest projecte els alumnes aplicaran el coneixement del curs creant una
activitat gamificada que els pugui servir per poder impartir a l’aula durant aquell trimestre i explicaran a l'última sessió. Aquest projecte serà avaluat pel professor que imparteix el curs i coavaluat entre els altres alumnes a l'hora de la presentació.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores del curs i l'avaluació positiva de les tasques individuals i grupals pactades.
|
| |
Persones destinatàries |
Claustre del centre
|
| |
E-mail |
crp-altpenedes@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
19/04/2022 |
1645 |
1845 |
Sessió 2 |
dilluns |
25/04/2022 |
1645 |
1845 |
Sessió 3 |
dilluns |
09/05/2022 |
1645 |
1845 |
Sessió 4 |
dilluns |
16/05/2022 |
1645 |
1845 |
Sessió 5 |
dilluns |
23/05/2022 |
1645 |
1845 |
Sessió 6 |
dilluns |
30/05/2022 |
1645 |
1845 |
|
| |